Ako to je s miestnou daňou v Banskej Štiavnici? Odpovede na najčastejšie otázky


Foto: Ako to je s miestnou daňou v Banskej Štiavnici? Odpovede na najčastejšie otázky Foto: Ilustračné/Pixabay.com

Platenie miestnych daní je každoročnou povinnosťou občanov a podnikateľov. S touto témou prichádza mnoho neistôt a otázok. Tie sa týkajú najmä rozhodnutia o dani z nehnuteľností, poplatkov za komunálny odpad či za psa.

Mesto Banská Štiavnica sa rozhodlo svojim obyvateľom uľahčiť celý proces a prináša súhrnný prehľad.

Termín na podanie daňových priznaní na miestne dane, vrátane dane z nehnuteľností, poplatku za komunálny odpad a poplatku za psa, zostáva nezmenený a končí 31. januára.


Podnikateľské subjekty si mohli vydýchnuť skôr, keďže ich agenda už bola spracovaná a doručená elektronicky cez Ústredný portál verejnej správy Slovensko.sk. Pre fyzické osoby, občanov, proces prebieha priebežne.

Tí, ktorí majú elektronické schránky aktivované na doručovanie, už svoje rozhodnutia obdržali alebo ich dostanú v najbližších dňoch. Ostatné rozhodnutia sa tlačia, podpisujú a balia, pričom ich doručovanie je naplánované na mesiac máj.

Celkový počet rozhodnutí, ktoré mesto vydá, je približne 4 500 na daň z nehnuteľností a 5 400 na poplatok za komunálny odpad pre fyzické osoby. Elektronické spracovanie zavedené po roku 2019 si vyžaduje viac administratívnej práce a času v porovnaní s predchádzajúcim systémom, kde sa údaje len spracovali, rozhodnutia vytlačili a odoslali.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Facebook/Mesto Banská Štiavnica