Vo Zvolene vznikla debata po tom, ako jeden z miestnych obyvateľov opísal svoju skúsenosť s miestnou taxislužbou. Podľa jeho slov ho dispečer odmietol odviezť na pohotovosť s malým dieťaťom, ktoré malo horúčky, s odôvodnením, že vodiči majú veľa práce. „Cestou na pohotovosť s malým dieťaťom ma odmietli, že majú veľa, bla bla bla. Cestou domov ma nakoniec vzali, ale chceli cestou brať ešte ďalších ľudí, aj keď vedeli, že mám choré dieťa s horúčkami. Toto je katastrofa,“ napísal nahnevaný otec. Dodal, že situáciu plánuje riešiť aj podnetom na finančnú správu, keďže podľa neho nejde o ojedinelý prípad.
Pod príspevkom sa okamžite objavili desiatky reakcií. Časť ľudí súhlasí s nespokojným otcom a tvrdí, že aj oni zažili podobné situácie. „Ja sa čudujem, že si ich niekto volá, keď robia z taxíka MHD, nech si nastavia ceny, aby nemuseli robiť s človekom poštára… ja neviem, teda ja, keď si volám taxík sem tam tak sa chcem rýchlo a pohodlne odviesť, kam potrebujem a nie zbierať po meste ďalších dvoch troch ľudí,“ píše Lukáš.
„Presne podobnú skúsenosť mám aj ja. Pred rokom a pol ma ráno pred 7:00 viezli do práce. Okrem mňa zobral cestou vodič ešte dvoch cestujúcich. Moja cesta trvala 2x tak dlho a zaplatiť som musela plnú sumu, ako by som sa viezla sama,“ dodala Jana
Objavili sa však aj komentáre, ktoré poukazujú na druhú stranu mince: „Ak to nebolo prvýkrát, prečo si ju volal znova? Vo Zvolene je predsa viac taxislužieb,“ napísal jeden z diskutujúcich. Ďalší dodáva: „Ak malo Vaše dieťa nad 40 horúčku, bolo treba volať na urgent… Treba brat aj ohľad, že v taxíku je zdravý človek, ktorého vystavujete riziku ochorenia. Treba brať ohľad, že keď raz nie je voľný taxík, tak nie je voľný taxík.“
„Buďte radi, že po Vás prišli, roboty majú toľko, že ledva stíhajú a snažia sa vyhovieť maximálnemu počtu objednávok. Keď Vám vadí, že berú druhých, mali ste im to povedať hneď, že si to neželáte a oni by vás odviezli priamo, kam chcete alebo by Vám hneď povedali, že sa nedá. Keď sa Vám nepáči zavolajte inú taxislužbu,“ skonštatoval Martin.
Na diskusiu reagovala aj jedna zo zamestnankýň taxislužby. Vysvetlila, že momentálne majú nedostatok áut a preto sa snažia spájať jazdy. „Dnes robia tri autá, dopyt je možno na šesť áut. Mrzí nás, keď sa nedá, ale my nestojíme 3 hodiny na Lidli a nečakáme na to, kedy konečne niekto zavolá. Spájame jazdy, áno, aby sme čo najväčšiemu počtu zákazníkov vyhoveli a prepravili ich. Máme tak skvelých zákazníkov, že drvivá väčšina s tým nemá problém. Ak s tým problém máte, prosím využiť služby menej vyťažených taxislužieb,“ napísala.
Zároveň vyzvala zákazníkov, aby prejavili pochopenie a trpezlivosť. „Snažíme sa vyhovieť a robiť maximum, nie každému a vždy sa dá. Tak ešte raz - skúste našu vyťaženosť prosím akceptovať. Nie len Vy pane, čo ste písali dnešný komentár, ale aj zákazníci do budúcna. Ďakujem,“ dodala.