• 12. august 2025 o 10:40 / Aktualizované: 13.08.2025

Dovolenkári z Bystrice zažili namiesto dovolenky snov sklamanie, cestovná agentúra po kritike priznala, kde bola chyba

Bystričania namiesto dovolenky snov zažili sklamanie, agentúra uznala chybu

Foto: Dovolenkári z Bystrice zažili namiesto dovolenky snov sklamanie, cestovná agentúra po kritike priznala, kde bola chyba
Foto: freepik.com/Ilustračné foto

Dovolenkári zažili na začiatku dovolenky v Egypte namiesto dovolenky snov sklamanie. Aspoň tak to tvrdia v kritickom príspevku, ktorý zdieľali na sociálnej sieti. Zájazd do Egypta - Marsa Matrouh, rezort Rixos Premium Alamein, v hodnote 3 123 eur vrátane víz si zakúpili v cestovnej kancelárii (CK) Fischer, konkrétne cez pobočku v Banskej Bystrici. 

Zájazd riadne uhradili, pred odletom obdržali pokyny k odletu a voucher na ubytovanie v uvedenom rezorte. Do Egypta prileteli 7. augusta, sprievodca ich však informoval, že do rezortu Rixos Premium Alamein nikto z cestujúcich nejde, pretože hotel je údajne plný. Namiesto toho ľudí presmerovali do úplne iného hotela. Na nesúhlas autorov príspevku údajne sprievodca reagoval výsmechom.


„Zistili sme, že CK Fischer ešte deň pred odletom ponúkala zájazdy do rezortu Rixos Premium Alamein ako dostupné. Po rozhovoroch s ostatnými cestujúcimi sme sa dozvedeli, že niektorí boli informovaní inými CK o nedostupnosti hotela. Po príchode do náhradného rezortu Ghazala Resort El Alamein sa niektorí účastníci pokúsili na vlastné náklady dostať do pôvodného rezortu, kde im bolo oznámené, že CK Fischer žiadne rezervácie nevykonala. Dokonca tam odmietli pustiť aj tých, ktorí si chceli izbu zaplatiť sami,“ opísali nahnevaní dovolenkári.

Špina, zle jedlo, hluk

Rezort, do ktorého ich umiestnili, je výrazne lacnejší a kvalitatívne údajne neporovnateľný. Tvrdia, že pláž je malá, špinavá a plná odpadu. Takisto strava je na nízkej úrovni, izby sú hlučné, zanedbané, s netesniacimi oknami a spoločnými dverami so susednou izbou. Napriek označeniu ako 5-hviezdičkový hotel ide o zariadenie veľmi nízkeho štandardu.

Dovolenkári preto CK Fischer kontaktovali telefonicky aj emailom. Podľa ich slov boli odpovede alibistické a bez konkrétnych riešení. Delegát v rezorte údajne potvrdil, že CK o celej situácii vedela už pred odletom.

„Situáciu sme opísali CK Fischer aj z právneho hľadiska, s odvolaním sa na príslušné ustanovenia zákona. Pod email sa podpísali všetci účastníci zájazdu, ktorých sa situácia dotkla. Po návrate domov plánujeme kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) a podniknúť právne kroky, keďže došlo k hrubému porušeniu spotrebiteľských práv,“ tvrdia dovolenkári.

Namiesto dovolenky v prémiovom rezorte, na ktorú si sporili viac než rok, dostali pobyt v hoteli, ktorý, ako tvrdia, nezodpovedá ani základným štandardom. Hnevá ich, že CK Fischer im predala zájazd bez zabezpečenia ubytovania a neinformovala o zmene. Takéto praktiky sú vraj neakceptovateľné a nemali by sa opakovať.


Vyjadrenie cestovnej agentúry

Naša redakcia sa s problémom obrátila priamo na banskobystrickú pobočku CK Fischer, odpoveď nám poskytol hovorca spoločnosti Jan Bezděk. Potvrdil, že v tomto prípade skutočne došlo k situácii, keď hotelový partner CK pochybil a nemal k dispozícii izby pre klientov.

Podľa hovorcu by sa niečo také nemalo stať, zároveň doplnil, že vo vysokej sezóne pri last minute zájazdoch takúto situáciu nemožno úplne eliminovať.

„Urýchlene sme teda klientov presunuli do iného 5-hviezdičkového rezortu, ktorého pláž je považovaná za jednu z najlepších v celej oblasti. Okamžite sme tiež začali pracovať na tom, aby sme klientom zaistili miesta v hoteli Rixos, ktorý si objednali, čo sa nám podarilo vyjednať. Dňa 9. augusta na obed už všetci klienti boli ubytovaní v hoteli Rixos. Komplikácie nás mrzia a snažili sme urobiť maximum, aby sme pochybenia nášho hotelového partnera napravili,“ dodal Jan Bezděk.

Minútky zo Slovenska