Slovenský maloobchod zažíva zaujímavé otrasy. Nováčik na trhu, poľský diskontný reťazec Biedronka, ktorý je známy nízkymi cenami, prišiel s nečakanou marketingovou taktikou. Zákazníkom na Slovensku najnovšie ponúka zľavy, ak predložia vernostnú kartu konkurenčného reťazca. Upozornili na to Aktuality.
Zákazníci si môžu aktuálne kúpiť produkt týždňa – napríklad aviváž Coccolino (39 praní) – za neuveriteľných 0,99 eura, ak predložia vernostnú kartu konkurenčného reťazca. Bežná cena je pritom 3,29 eura. Bez akejkoľvek karty si zákazník produkt môže kúpiť za 2,39 eura, čo je síce stále zľava, no oveľa menšia.
Kampaň so sloganom „Doneste ich kartu, odíďte s našimi cenami“ má jednoduché pravidlá – jedna karta denne, maximálne dva kusy tovaru v akcii.
Na zoznam „akceptovaných kariet“ sa dostali všetky veľké mená slovenského maloobchodu:
Samotná Biedronka zatiaľ vlastný vernostný systém nemá, čo robí túto stratégiu ešte odvážnejšou. Podľa vedenia reťazca by mal vzniknúť do dvoch rokov. Osobné informácie zákazníkov zbierať nebude. Reťazec tvrdí, že karta slúži len ako vizuálne potvrdenie oprávnenia na zľavu.
Poľský reťazec nedávno oznámil, že plánuje otvoriť na Slovensku ďalšie predajne. Prevádzky by sa mali po novom nachádzať vo Zvolene, Revúcej, Dunajskej Lužnej, Tomášove a Myjave. Tento rok už boli predajne otvorené v Miloslavove, Nových Zámkoch, Zvolene, Považskej Bystrici, Liptovskom Mikuláši a v Senici. Na konci budúceho roka chce mať na našom území až 50 predajní.
Vôbec prvú predajňu na Slovensku Biedronka otvorila v Miloslavove. Otváračka sa však skončila fiaskom a nespokojnými zákazníkmi po tom, čo v rade na pokladňu čakali niekoľko hodín. „Mali nastaviť ceny také ako v poľskej Biedronke. U nás ceny budú neporovnateľne vyššie ako v Poľsku. Vyrovnajú sa Kauflandu a Lidlu. Slovenský zákazník pôjde do Biedronky raz a nikdy viac,“ sťažuje sa zákazník Milan.
Biedronka u nás otvorila prvé predajne až tento rok. Nachádzajú sa v Miloslavove, Nových Zámkoch, Zvolene, Považskej Bystrici, Liptovskom Mikuláši a v Senici. Na konci budúceho roka chce mať na našom území až 50 predajní.