Obyvatelia sídliska Západ vo Zvolene majú ďalší dôvod na frustráciu. Na Nográdyho ulici, dlhodobo známej akútnym nedostatkom parkovacích miest, nastala zmena, ktorej výsledok mnohých zaskočil. Ulica, kde je každé jedno miesto vzácne, má po novom ešte menej miest než predtým.
Tento vzniknutý problém zhodnotil na sociálnej sieti Zvolenčan Jaroslav. Opisuje, že kým v normálnych mestách sa z dvojprúdoviek často robia jednosmerky, aby sa uvoľnil priestor na pozdĺžne alebo šikmé parkovanie a tým sa zvýšil počet miest, vo Zvolene sa to spravilo naopak.
„Tak nech mi toto vysvetlí nejaký študovaný boľševik, lebo v normálnom meste aj svete sa prerába dvojprúdová cesta na jednosmerku, aby sa zvýšil počet parkovacích miest na západe na Nográdyho ulici, ktorá je povestná tým, že tam chýba najviac parkovacích miest to spravili úplne opačne. Po starom 36 miest, po novom 27 tak sa to robí do psej matere,“ skonštatoval nahnevane Jaroslav.
„Bývam vedľa a čo som bol vonku tak za 5 minút 3 vozidlá porušili zákaz odbočenia vpravo od Ertlovej ulici a odbočili do jednosmerky… Bude trvať dlho kým si ľudia zvyknú,“ priblížil situáciu Peter.
Ľudia sa oprávnene pýtajú, kde je logika takéhoto zásahu. Jaroslav príspevok zverejnil s nádejou, že mesto na kritiku zareaguje a prehodnotí svoje rozhodnutie alebo aspoň verejne vysvetlí, prečo namiesto zvyšovania kapacity parkovacích miest došlo k jej zníženiu práve tam, kde ich chýba najviac.
Do diskusie sa zapojil aj primátor mesta Vladimír Maňka, ktorý uviedol: „12 pozdĺžnych parkovacích miest popri plote školy bolo nelegálnych, lebo na obojsmernej komunikácii nespĺňali parametre normy. Aj keď sme si tam parkované autá “nevšímali”, dochádzalo k mnohým “udaniam” a polícia zo zákona musela dávať pokuty. Rovnako s kolmým státím to nevyhovovalo norme.“
„Nezostávalo iné, ako buď 12 miest zrušiť, alebo ulicu zjednosmerniť. Ak by tam došlo ku kolízii, bol by problém aj s poistnými udalosťami. Neteší to samozrejme nikoho, ale si to odskúšame a vyhodnotíme. Momentálne vyhodnocujeme rok od zavedenia regulovaného parkovania a budúci týždeň vyhodnotenie predložíme do príslušnej komisie a následne oboznámime aj verejnosť,“ uzavrel primátor.
Podľa jedného z miestnych obyvateľov bolo cieľom zavedenia rezidenčných poplatkov zlepšiť dostupnosť parkovania. V realite to však znamená rušenie existujúcich miest, čo považuje za nelogické.
Na vysvetlenie primátora zareagoval nasledovne: „Zámery boli jasné – zavedenie rezidenčných poplatkov malo zlepšiť dostupnosť parkovania na sídlisku. V praxi to znamená... rušenie parkovacích miest. Ak je toto zlepšenie, potom asi nerozumiem významu tohto slova. Mestu však nemožno uprieť kreativitu v riešení problémov, ktoré samo vytvára. Myslím si, že mesto má ďaleko väčšie problémy ako meniť kolmé státie za šikmé.“
Prístup mesta k parkovacej politike naďalej kritizujú viacerí obyvatelia sídliska. Uvítali by spôsob parkovania, aký bol zavedený predtým, nie podľa novo vyznačených čiar, ktoré pre nich nemajú zmysel.