Vo Zvolenskej Slatine pribudli nové prvky dopravnej infraštruktúry. Na prvý pohľad modernizácia, v realite však podľa viacerých obyvateľov priniesla viac zmätku než úžitku. Jeden z miestnych sa rozhodol tento problém adresovať verejne.
„Chcel by som sa spýtať kompetentných na čo je toto dobré? A komu toto prospeje a koľko to stálo! Autobusári to ignorujú, ostrovček načo? Prístrešok ostal taký istý, stojan na bicykle načo? Keď do hodiny je preč? Ako mám ísť do pneuservisu?“ zverejnil Milan na sociálnej sieti.
Problémom sú aj veľké vyhradené miesta pre zdravotne znevýhodnených, ktoré podľa neho zabraňujú bežnému parkovaniu najmä počas podujatí pri kostole – napríklad pri svadbách.
„Miesta pre invalidov obrovské ako na dodávku, bude v kostole svadba….kde zaparkujú? Tým čo tam bývajú budú prerážať parkujúce autá? Čo toto bol za chorý nápad za naše dane! Pred Dukátom nakreslili opačné pruhy , že zákaz tak to vyriešil tabuľou P šípka doprava v blate, Paráda,“ pokračuje vo svojej sťažnosti Milan.
Najväčšiu pozornosť púta nový ostrovček pre chodcov, ktorý má zvýšiť bezpečnosť pri prechádzaní cez cestu. Nie všetci sú však o jeho prínose presvedčení.
„Tiež som myslel ,že v ZS ma už nič neprekvapí, ale toto je topka, zaraďujem to k zbytočnému semaforu v DT pri Kauflande a semaforom v Kremnici na hlavnej ceste. Mohli urobiť napr. ostrovček a prechod pre chodcov vychádzajúcich z autobusu, čo by znamenalo podľa mňa väčšiu bezpečnosť,“ pridáva sa ďalší obyvateľ.
K tejto problematike sa vyjadril aj jeden z iniciátorov projektu poslanec obecného zastupiteľstva Martin Cerovský. Variantu projektu, že by sa autobusová zastávka presunula hneď vedľa hlavnej cesty mali na stole. Na to, aby ju mohli zrealizovať, bolo potrebné vybudovať k nej prepojenie na existujúci chodník, čo by ešte viac obmedzilo prevádzku parkoviska a znížilo počet parkovacích miest.
„Projekt sme sa rozhodli riešiť nakoľko sa opakovane SADka sťažovala na nemožnosť sa dostať autobusom k autobusovej zastávke a práve počas svadieb, nedeľných sv. omší, jarmoku a pod. to nebolo vôbec možné, nakoľko zaparkované autá absolútne bránili prístupu autobusu na autobusovú zastávku,“ ozrejmil Martin Cerovský.
Cieľom bolo zregulovať parkovanie, zlepšiť a skultúrniť priestor Rajčule tak, aby autá parkovali koordinovane, autobus sa dostal k autobusovej zastávke a ľudia na zastávke nemuseli stáť vo vode, keď začne pršať, keďže priestor zastávky býval zaplavovaný vodou.
„Povinnosť vytvárať percento parkovacích miest pre invalidov je daná zákonom pri nových projektoch parkovísk, ktorú musel projektant dodržať, rovnako ako aj ich veľkosť,“ dodal k sťažnosti o veľkosti miest pre ZŤP. Čo sa týka dostupnosti k pneuservisu, Cerovský to uzavrel nasledovne.
„V pondelok sme zrealizovaný projekt boli kontrolovať v rámci komisie výstavby priamo v teréne a stretli sme sa aj s majiteľom pneuservisu, kde sme riešili možnosti úpravy parkovania, aby bolo možné plynulejšie vchádzať a vychádzať z pneuservisu. Tieto pripomienky predložíme spracovateľovi projektu - dopravnému inžinierovi, aby navrhol úpravy projektu.“
Vysvetlenie Martina Cerovského ocenila Zuzana, ktorá podotkla že, bolo potrebné upratať priestor v centrálnej časti mesta, no každá zmena prináša aj kritikov. Pozerať sa na problém komplexne a k spokojnosti všetkých zainteresovaných strán nie je jednoduché.