Invalidnej dôchodkyni Vladimíre zo Zvolena sa pokazil invalidný vozík. Preto požiadala poisťovňu, aby jej preplatila opravu, ktorá jej ju aj schválila. Nepríjemnosť nastala vtedy, keď firma Reha Slovakia, ktorá mala opravu vykonať, si od ženy vypýtala navyše 53 eur. Údajne malo ísť o prepravné náklady, o ktorých ale nevedela. O prípade informoval portál tvnoviny.sk.
Zdravotná poisťovňa však Vladimíre potvrdila, že opravu preplatí kompletne a bez ďalších doplatkov, vrátane prepravy. Keď dôchodkyňa opätovne kontaktovala firmu, dostala odpoveď: „Keď nechcem zaplatiť, tak aby som prišla do Bratislavy, že oni mi to spravia bez doplatku, alebo že mi pošlú komponenty kuriérom alebo poštou,“ uviedla pre tvnoviny.sk Vladimíra.
Keď sa portál snažil spoločnosť kontaktovať, nedvíhala telefóny a neodpovedala na otázky. Podľa právnika Ivana Surového by firma mala riešiť peniaze iba s poisťovňou. Vladimíra by podľa jeho slov nemala byť rukojemníkom tohto sporu a firma by si mala uvedomiť, že ide o človeka so zdravotnými problémami, ktorému treba ísť v ústrety.
Dôchodkyňa Vladimíra je bez nového vozíka už mesiac. Čakať bude musieť až do augusta, kým bude naň mať nárok. Poisťovňa medzičasom obdržala finančnú vratku od firmy Reha za opravu vozíka, ktorá sa nikdy nezrealizovala.
Poisťovňa zároveň musela pani Vladimíre schváliť nový vozík. Paradoxom je, že bude od firmy Reha Slovakia, čiže tej, ktorá za opravu žiadala od dôchodkyne peniaze navyše.