Koniec legendy, ktorú Slováci radi používajú. Tupperware po 25 rokoch končí, spoločnosť vyhlásila bankrot


Tupperware po 25 rokoch končí, spoločnosť vyhlásila bankrot

Foto: Koniec legendy, ktorú Slováci radi používajú. Tupperware po 25 rokoch končí, spoločnosť vyhlásila bankrot
Foto: Ilustračné. Zdroj: canva.com

Tupperware, známa svojimi plastovými dózami na potraviny a jedinečným podomovým predajným konceptom, najprv opustila Švédsko v decembri 2024, neskôr značka definitívne ukončila pôsobenie aj v ostatných európskych krajinách, vrátane Slovenska. Tento krok nasledoval po tom, čo spoločnosť na globálnej úrovni vyhlásila bankrot, informuje o tom CNN Prima News.

Slovenský distribútor oznámil koniec značky emotívnym príspevkom na sociálnych sieťach. „Konce patria k životu a dávajú priestor na to, aby mohlo vzniknúť niečo nové. Niekedy príde koniec skôr, niekedy neskôr, ale je to nevyhnutná súčasť všetkého. Koniec Tupperware prišiel začiatkom roka 2025. Je to realita, s ktorou sa musíme vysporiadať.“


Slovenskí distribútori Edita a Karol Kolčárovci poďakovali vernej komunite a priblížili, že aj napriek relatívne stabilnej situácii na Slovensku bola situácia na globálnej úrovni neudržateľná. Továrne v Belgicku a Portugalsku sa zatvorili a európska výroba sa definitívne ukončila.

Museli prepúšťať

V dôsledku ukončenia pôsobenia značky v Európe prišli o prácu stovky zamestnancov a tisíce nezávislých predajcov. V belgickom Aalste stratilo zamestnanie 270 pracovníkov, zatiaľ čo v Portugalsku bolo prepustených približne 200 ľudí. Paradoxne, belgický závod vykazoval v roku 2024 zisk 677 000 eur pri obrate 40 miliónov eur. Napriek tomu sa ho americké vedenie rozhodlo uzavrieť, čo vyvolalo nespokojnosť miestnych manažérov a právne kroky voči materskej spoločnosti.

Finančné problémy Tupperware sa naplno prejavili v septembri 2024, keď spoločnosť požiadala v USA o ochranu pred veriteľmi. Nové vedenie, tvoriace americké pákové fondy, sa rozhodlo drasticky zúžiť svoje aktivity len na osem kľúčových trhov. Európa medzi nimi nefiguruje a miestna výroba sa už obnovovať nebude. Napriek tomu sa nevylučuje možnosť, že v budúcnosti by mohla byť udelená nová európska licencia, ktorá by Tupperware priniesla späť na trh inou formou.

Tupperware založil Earl Tupper v roku 1946. Firma sa preslávila jedinečným predajným konceptom, kde hostitelia prezentovali produkty vo svojich domovoch pred priateľmi a rodinou. Tento model predaja sa neskôr rozšíril aj na podomový predaj.



Najnovšie zo Slovenska