Bežala som aj mávala, ale vodič trolejbusu mi nezastavil, hnevá sa Banskobystričanka. Sťažnosti pridali aj ďalší


Bežala som aj mávala, ale vodič trolejbusu nezastavil, hnevá sa Bystričanka

Foto: Bežala som aj mávala, ale vodič trolejbusu mi nezastavil, hnevá sa Banskobystričanka. Sťažnosti pridali aj ďalší
Foto: banskabystrica.sk/Ilustračné foto

Stanislava sa na sociálnej sieti podelila s nepríjemným zážitkom, ktorý sa jej stal v Banskej Bystrici. „Super, pán šofér trolejbusu č. 2 s odchodom zo železničnej stanice o 21:05. Videli ste ma bežať a mávať, aby ste počkali. Išli ste 21:04 a ja som utekala z práce. Nie, nepočkali ste ma jednu minútu, len ste sa mi zasmiali. Prajem vám všetko dobré,“ opísala žena v príspevku.

Jej príspevok komentovali desiatky ľudí. „Minule som v bežnej obytnej časti Viedne videl, ako autobus odchádzal zo zastávky. Mladý pán vybehol spoza rohu, len kývol, autobus zastavil a otvoril dvere. Som si povedal, že u nás je niečo také pomaly utópia. Česť výnimkám,“ napísal Matej.


„Odišiel o minútu skôr, mohol počkať, nepočkal. Mne sa stalo, že som raz dobiehal na zastávku, chýbalo mi asi 20 metrov, vodič sa pohol, tak som mu zahromžil. On prešiel asi desať metrov, zastal, otvoril zadné dvere, ja som sa znova rozbehol a keď som bol takmer pri dverách, tak ich zavrel a odišiel. Či sa pri tom smial, to neviem. Je to o ľuďoch,“ uviedol Pavol.

Emília sa pýtala, prečo autorka príspevku nepodala oficiálnu sťažnosť. „A načo? Nie som sťažovateľ, čo by som tým dosiahla? Chcela som sa len „poďakovať za milý prístup“, väčšinou mám dobré skúsenosti,“ odpovedala jej Stanislava.  „Podať sťažnosť a keby mu chceli strhnúť z platu teraz na Vianoce, tak by sa naučil, že má byť ľudskejší,“ napísala Marcela.

„Na toto je telefónna linka, kde to vyriešia, nie sociálna sieť. Moju sťažnosť vyriešili aj s ospravedlnením,“ tvrdí Daniel.

Skúsenosti ďalších ľudí

„Moja cesta ráno do práce o 5:55 linkou č. 24. Už skoro dva týždne sledujem pána vodiča a mám sto chutí sa ho opýtať, či nás ráno niekto naháňa, pred kým uteká, lebo jeho jazda je ozaj ako na pretekoch. Autobus hrkoce a buchoce. Pozerám, či už nejde kúdol dymu za nami. Ale sedím, veziem sa, pozorujem, trocha tŕpnem, ale nestačím sa diviť a už že Úsvit,“ opísala Daniela.

Vodič linky č. 41 s pravidelným odchodom 15:40 zo zastávky Zvolenská cesta,Tesco (smer mesto) robí to isté. Jazda ako o preteky. Ľudia padajú ako hrušky,“ pridala komentár Lucia. Rozália sa zase posťažovala, že ju „vodič 43-ky“ pri otáčaní skoro zrazil na Srnkovej, pričom jej syn stál vedľa nej.

Tatiana sa zamýšľala nad správaním vodičov. „Kedysi na Uhlisko šoféroval autobus istý ujo Palo. Pre jeho dobrotu a ľudskosť ho všetci mali radi. Keď mohol, počkal, pomohol ľuďom. Raz zastal starenke mimo zastávky. Samozrejme, že mal v práci veľký problém, lebo ľudskosť sa v tej firme dlhodobo nenosí ako prejav smerom zhora,“ myslí si žena.

Ďalšiu skúsenosť zdieľala Simona. „Dňa 19. decembra o 16:54 na 4-ke z Národnej. Tiež vodič blázon, že som sa nestihla ani chytiť a sadnúť. Ešte aj vajíčka v ruke, tak pri posledných dverách som si tak buchla koleno, že ešte teraz ho mám opuchnuté. Fakt neviem, kde niektorí vodiči letia a ponáhľajú sa, ale sú aj výnimky, že počkajú po plánovanom odchode,“ napísala.

„Dnes som videl takúto situáciu na zastávke v Radvani pri Kauflande. Pani utekala dole kopčekom na MHD a keď prišla ku dverám, už ich mal vodič zavreté a pozerajúc na tú pani sa pohol hore kopcom. No ešte by sme mu odpustili, keby nám ukáže ten šofér papier od očnej doktorky a bielu paličku,“ uviedol Martin.

Našli sa aj ľudia, ktorí mali pozitívnu skúsenosť. „Áno, sú aj výnimky. Nevidela som, kto sedí za volantom, ale 17. decembra som dobiehala na č. 3 (z THK smer Radvaň), trolejbus sa už pohol. Zrejme ma vodič zbadal v zrkadle a zastal, za čo mu ďakujem a aj som poďakovala cez celý trolej, čo niektorí nedokážu, aj keď im šofér zastane. Tak sa nečudujte, hlavne mládež,“ napísala Magdaléna.

Podľa slov Petra by mesto chcelo, aby ľudia chodili autobusmi, ale takýmto prístupom to určite nedosiahne. Možno pomôže len sťažovanie sa, a nie len na dopravnom podniku, ale aj mestu či primátorovi, aby obe strany vedeli, kde majú problém. Že občania nejazdia autami len tak, ale že spoľahnúť sa na presnosť, nedajbože, na ľudskosť v MHD sa nemôžu. Kto môže, chodí autom. Všetko je v nás v ľuďoch, nevyhovárajme sa na dobu,“ dodal.

Naša redakcia oslovila aj Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a.s.  Článok budeme aktualizovať.



Najnovšie v Banskobystrickom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia