Miliónový most pri železničnej stanici Bystrici. Zbytočný luxus alebo investícia do bezpečnosti?


Akú má budúcnosť most na Uhlisku?

Foto: Miliónový most pri železničnej stanici Bystrici. Zbytočný luxus alebo investícia do bezpečnosti? Foto: googlemaps.com

Banská Bystrica plánuje výstavbu nového mosta pri malej železničnej stanici, ktorý má stáť 1,7 milióna eur. Táto investícia vyvolala zmiešané reakcie občanov, najmä čo sa týka jeho využitia a ceny. Diskusie na sociálnych sieťach naznačujú, že mnohí obyvatelia majú na projekt rozdielne názory.

Je potrebné, aby most slúžil autám?

Banskobystričan Peter vyjadril svoje prekvapenie nad výškou nákladov, čím spustil medzi občanmi diskusiu: „Včera sme sa dozvedeli, že nový most pri malej stanici bude stáť 1,7 milióna eur. Nestačí tam lávka pre peších za omnoho menej?” Dodal, že autá si tam aj tak len skracovali cestu na Uhlisko, keď boli zápchy.

Stanislav pripomenul, že mesto plánuje postaviť most tak, aby zvládol aj autá v prípade núdze: „Bude určený pre peších a cyklistov, ale bude postavený tak, aby zvládol aj autá v prípade núdzovej situácie.” Podľa neho to vysvetľuje vyššiu cenu.

Diskusia pokračovala aj ohľadom alternatívneho riešenia a možnosti znížiť náklady. Tomáš sa zaujímal, aká by bola cena, keby sa núdzové situácie nebrali do úvahy: „Koľko by ten most stál, keby sme sa na núdzové situácie vykašľali?”


Niektorí obyvatelia podporili myšlienku, že most by mal byť prístupný aj pre autá, ak by sa budúcnosť nevyvíjala priaznivo. „Určite je ho potreba. Uhlisko spájajú s mestom iba dva mosty, inak sa nedostanete autom cez Hron. Keby sa jeden most uzavrel, nechcem vidieť nápor na ten druhý,” uviedla.

Na druhej strane sú občania, ktorí si myslia, že doprava na tomto mieste nie je nevyhnutná. Doprava tam nemá čo robiť. Mesto chcelo pri malej stanici budovať oddychovú zónu, takže mi stačí lávka pre peších,” uviedli. 

Prispôsobený na núdzové situácie

Mesto sa rozhodlo objasniť celú situáciu. Podľa vyjadrenia bude nový most slúžiť hlavne pre peších a cyklistov, ale s možnosťou využitia pre autá v prípade núdze. „Nový most pri malej železničnej stanici je navrhnutý ako promenádny most pre peších a cyklistov s tým, že na moste bude osadený mestský mobiliár, ako sú lavičky a mobilná zeleň. Aj napriek tomu, že most nebude využívaný pre dopravu, jeho nosnosť je nadimenzovaná tak, aby v prípade mimoriadnych situácií mohol dočasne slúžiť ako spojenie medzi mestom a Uhliskom pre dopravu, resp. záchranné zložky,“ uviedlo mesto.



Zdroj: Facebook

Bratislava
Žilina
Košice
Trnava
Nitra
Prešov
Bratislava
Trenčín
Trenčín
Trnava
Košice
Nitra
Žilina
Prešov