Podvodníci radi skúšajú, kde sa dá. Niektorým sa podvod podarí, iní sú odhalení a z podvodu im prischne len trest. V Krupine sa objavila dvojica kominárov, ktorí nepôsobili dôveryhodne. Dcéra ich zákazníčky si ich však preverila. Susedov upozorňuje na ich podozrivé správanie.
Na internete sa objavil príspevok Michaely, ktorá upozorňuje susedov v Krupine aj v okolitých obciach na nedôveryhodných kominárov. Dvojica mužov mala prísť k jej mame urobiť prehliadku komína, pričom sa vydávali za revíznych technikov. Prvým podozrivým správaním, ktoré sa Miške s manželom nezdalo bol čas, kedy revízni technici mali prísť na kontrolu.
Manželia sa preto rozhodli navštíviť starú mamu ešte raz. Revízni technici mali skontrolovať plynovú plynovú pec, ktorá je však len rok stará a manželia majú potvrdené svojim technikom, že revízia nie je potrebná ani počas ďalšieho roka. „Starkej tvrdili, kým sme prišli, že volal starký, ktorý je 4 mesiace po smrti. Potom zutekali, že vraj kvôli tomu, že majú veľa roboty, čo vyzeralo tak, že 10 minút stáli na rohu ulice a potom keď sme preparkovali auto, tak znovu krúžili po ulici okolo domu a nakoniec stáli pri obchode nad ulicou. Celé to trvalo 40minút, takže tak sa ponáhľali,“ opisuje situáciu Michaela.
Na sociálnej sieti sa pod príspevkom strhla diskusia o tom, či boli revízni technici naozaj profesionáli alebo išlo o podvodníkov. „Boli aj u nás. Sú to seriózni chlapi. Nám urobili revíziu komína a dali aj potvrdenie,“ píše Eva, ktorá s mužmi mala pozitívnu skúsenosť. Do komentárov sa pridal aj užívateĺ, ktorý vystupuje pod menom Gordon Freeman. „Správanie panej a tejto mladej slečny nebolo na mieste ani vhodné od príchodu, čiže treba mať relevantné informácie a nie šíriť hoax na základe impertinentného správania,“ popísal situáciu Gordon.
Kontaktovali sme aj firmu v ktorej by dvojica mužov mala pracovať, aby nám potvrdila zastrešenie práce spomínaných dvoch mužov.
Užívateľ Gordon, ktorý by mal byť jedným z podozrivých mužov sa snažil na sociálnej sieti situáciu vysvetliť. „Zrovna vaša stará mama si objednala službu. Minula čas ľuďom, ktorí sú seriózni. Operátorka nevidí, kto je na druhej strane telefónu. Pretože sa nevie správať hneď pri príchode, nemala vhodné správanie. Dostala náhľad hovoru 4 minúty, kde to „zrazu“ to bolo jej číslo a pred tým klamala, že jej nitko nevolal,“ adresoval správu na pôvodkyňu príspevku. Muž uviedol aj, že autom stáli na ceste ďalších 40 minút, pretože vybavovali inú zákazku.
Do konverzácie sa však pripojil aj Matúš, Miškin manžel. Ten mužovi oponoval: „Ukázal ste mi hovor na vašom mobile odchádzajúci od vás, čiže nemáte operátorku, volal ste vy a nerobte z našej starkej blázna tak ako na mieste.“
Gordon sa obrátil na Matúša s otázkou slušného správania a obvinil ho z osočovania mena firmy. „V prípade ďalšieho a následného poškodenia na firmu vás budeme riešiť súdnou cestou, aby ste do budúcna vedel ako sa správať,“ uviedol na záver.
Podľa vyjadrení firmy, ktorú sme kontaktovali, všetko prebehlo podľa oficiálnych pravidiel. Klientka si objednala komínárske služby, čo je potvrdené nahrávkou telefonátu. Hoci spočiatku tvrdila, že si nič neobjednala, neskôr priznala, že bola kontaktovaná. Správanie klientky však bolo od začiatku neprimerané a nepríjemné.
Pracovníci firmy podľa slov mali byť profesionáli, ktorí v prípade potreby disponujú potrebnými certifikátmi a dodržiavajú všetky predpisy.