Most v Brusne je takmer v havarijnom stave, po jeho uzávere by ale miestni ostali odrezaní od sveta


Most v Brusne je v zlom stave, ak ho zavrú, ľudia ostanú odrezaní od sveta

Foto: Most v Brusne je takmer v havarijnom stave,  po jeho uzávere by ale miestni ostali odrezaní od sveta
Foto: Facebook/Obecný Úrad Brusno

Most v Brusne je skoro v havarijnom stave, čo odhalil statický posudok. Aktuálne sa nachádza v šiestom stupni zo siedmich. Pre stovky ľudí z obce je most jedinou možnosťou, ako sa môžu dostať k svojim obydliam.  Upozornil na to portál STVR.

  Ak by ho uzavreli, pre miestnych by vznikol veľký problém. Starosta Brusna Igor Švec pre portál uviedol, že by sa okrem zabezpečenia dopravy a stravy pre tamojšie obchody týkal aj kúpeľných hostí.


Banskobystrická regionálna správa ciest (BBRSC) musela obmedziť premávku na moste zúžením prejazdného profilu do jedného jazdného pruhu stredom mosta. Prejazd je možný bez obmedzenia pre vozidlá do desať ton, výnimku má autobusová doprava.

Obmedzenie potrvá, až kým most neopravia. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) aktuálne hľadá peniaze na projektovú dokumentáciu.

 

Desiatky mostov v zlom stave

Zlý stav mostov evidujú vo viacerých mestách Banskobystrického kraja, výnimkou nie je ani Banská Bystrica. „Nevyhovujúci technický stav mostov nie je len problémom mesta Banská Bystrica. V rámci Únie miest Slovenska a jej členských miest sme spracovali materiál, v ktorom evidujeme 571 mostov. Z nich 33 percent sa nachádza v zlom až havarijnom stave. Ide o alarmujúcu situáciu, o ktorej chceme rokovať priamo s ministerstvom dopravy, “ uviedol primátor mesta Ján Nosko.

Mnohé z týchto mostov podľa jeho slov nemajú vlastníka, chýba k nim projektová dokumentácia a nie sú zaradené v majetku miest. „Niektoré z nich slúžia ako zjazdy z rýchlostných ciest, diaľnic, alebo sú to privádzače na rýchlostné cesty. Je preto potrebné revidovať vlastnícke vzťahy mostov a jednoznačne určiť vlastníka,“ dodal Nosko.

Podľa BBSK je v zlom technickom stave v rámci kraja viac ako dvesto mostov. Opravu väčšiny z nich chcú financovať prostredníctvom 30-miliónového investičného úveru. 



Najnovšie v Banskobystrickom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia