Pred Banskou Bystricou to na križovatke pri Biotike vrie. Obyvatelia sa ozývajú s hromadnými sťažnosťami na nesprávne radenie a dlhé kolóny, ktoré spôsobujú nekonečné zdržania a zvýšenú nervozitu v doprave. Najviac kritiky je smerovanej na tých vodičov, ktorí sa zaraďujú do križovatky spôsobom, ktorý by mal zlepšiť plynulosť, no často vedie k presnému opaku.
Križovatka pri Biotike slúži ako spojka medzi hlavným ťahom a vedľajšími cestami smerujúcimi do Slovenskej Ľupče a okolia. Podľa miestnych by však pravidlo zipsovania malo svoje uplatnenie práve na miestach, kde sa pruhy zbiehajú, čo podľa nich nie je tento prípad.
„Čo vás vedie na tejto križovatke k zipsovaniu? Tu sa pruhy nezbiehajú,“ píšu nahnevaní vodiči na sociálnej sieti. Tento spôsob radenia má za následok, že vodiči prichádzajúci od Biotiky prechádzajú križovatkou rýchlejšie, zatiaľ čo tí od Banskej Bystrice sa ocitajú v dlhých kolónach. „Toto isté sa pýtam každé ráno. A to si neviem predstaviť, keď začne výstavba cesty naplno. Budeme chodit o piatej z domu, aby sme boli o siedmej v robote,“ reaguje ďalšia vodička.
Ďalším problémom je fakt, že vodiči, ktorí sa od Biotiky plynulo dostávajú na cestu, často pokračujú bez toho, aby uvoľnili priestor pre tých, ktorí čakajú v kolónach od Banskej Bystrice. Podľa sťažností niektorí vodiči dokonca využívajú skratku cez Slovenskú Ľupču, čo síce odbremení hlavný prúd, ale vytvára ešte väčší chaos v okolí.
Mnohí obyvatelia navrhujú jasnejšie dopravné značenie alebo dokonca prítomnosť regulovanej dopravy v čase najväčšej špičky. „Situácia je neznesiteľná. Chýba tu jednoznačné riešenie,“ dodáva ďalší vodič.
V takejto situácii je pre vodičov kľúčové, aby rešpektovali dopravné pravidlá a správali sa ohľaduplne voči ostatným účastníkom cestnej premávky. Základným pravidlom je, že každý vodič by mal dodržiavať správne radenie do pruhov a uprednostniť tých, ktorí sa na ceste už nachádzajú, ak neexistuje dopravné značenie, ktoré by signalizovalo iný spôsob radenia. Zipsovanie, ktoré umožňuje plynulé prepojenie dvoch jazdných pruhov, má zmysel najmä tam, kde sa jazdné pruhy skutočne zbiehajú do jedného, čo na tejto križovatke nie je prípad.